Wij vierden strategisch brand design
Afgelopen juni proostten wij op de lancering van het boek ‘Strategisch Brand Design’, op de bovenste verdieping van het inspirerende Thonik-gebouw.
Roel Stavorinus, schrijver van het boek, organiseerde een intiem seminar waarin aan de hand van twee aansprekende casussen uit de Nederlandse wereld van merken en design, de bijzondere samenwerking tussen ontwerpers en marketeers duidelijk werd.
Bart Kleijzen, Creatief Strateeg bij HEMA, en Edwin van Praet, Perceptive Creative Director bij Totaldesign, gaven ons een diepgaand inzicht in de rebranding van HEMA. Eenvoud en eenheid kwamen voor ons duidelijk naar voren als essentiële pijlers. Vervolgens namen Thomas Widdershoven, Creative Director bij Thonik, en Suzan Bloemscheer, Hoofd Communicatie & Merk bij KRO-NCRV, ons mee in de lancering van de nieuwe huisstijl van KRO-NCRV en benadrukten het cruciale belang van stakeholder management. Na deze deep dive in projecten toostten we op de boeklancering en praatten we na onder het genot van een hapje en drankje.
De toegankelijke schrijfstijl en visuele ondersteuning maken Strategisch Brand Design een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in branding, marketing en design. Het boek neemt je mee op een meeslepende reis door merkstrategie en design en deelt waardevolle inzichten voor zowel marketingpro’s als startende ondernemers. Het belang van een doordachte merkstrategie en consistent, impactvol design worden benadrukt met praktische voorbeelden. Zo wordt meteen helder hoe je deze inzichten zelf op een effectieve manier kunt toepassen.
Roel en Ward gaan al lange tijd terug en delen hun interesse in brand design. Zo hebben zij in 2020 hun krachten en kennis gebundeld en samen het white paper ‘Brand value by design’ uitgebracht (voor meer informatie lees onze blog ‘Brand value by design‘). Hierin worden de fundamentele concepten van merkwaarde besproken en wordt uitgelegd hoe design merkwaarde kan creëren. Indien op de juiste manier uitgevoerd en consequent toegepast, zal een investering in brand design uiteindelijk leiden tot financiële voordelen voor een organisatie!
De boeklancering en het seminar hebben opnieuw aangetoond hoe nauw design en strategie met elkaar verweven zijn en welke kracht strategisch brand design heeft. Wat ons betreft verdient het boek meer dan alleen de eerste druk; spread the word!
Alvast veel leesplezier.
Verkrijgbaar bij Noordhoff