Van menukaart naar event experience
In 2009 kwam Wardtaal voor het eerst in contact met de evenementen branche. Een branche die zich in de afgelopen jaren ontwikkeld heeft tot een wereld van totaalbelevingen. De eerste kennismakingsopdracht in deze branche was het ontwerpen van een menukaart voor een diner.
In de loop der jaren ontwikkelden we steeds meer onderdelen voor events en congressen totdat we de mogelijkheid kregen om meer verdieping in het proces te brengen. Dit kwam tot stand in samenspraak met onze bevriende opdrachtgevers uit de eventindustrie. De events werden inhoudelijker en gingen vaker gepaard met het presenteren van een nieuwe visie, doelstellingen, vernieuwing binnen een bedrijf of nieuwe positionering. Hier konden wij op inspelen om deze boodschap visueel te vertalen naar een event identiteit. Zodat je je letterlijk onderdompelt in het verhaal van die dag of avond.
Hiervoor ontwikkelen we complete style guides voor events. Waarbij alle suppliers aan de slag kunnen om de uniformiteit te behouden in en rondom het event. Van cateraars tot productie. Wij nemen daarbij de verantwoordelijkheid op ons voor het activatie traject van: uitnodiging, aanmeldpagina en programma en op locatie de decor’s, signing en presentaties.
Wij hebben altijd geloofd in een combinatie van on- en offline
De afgelopen tijd heeft de eventbranche zich moeten herpakken en dat deden wij ook. We hebben ons dienstenpakket uitgebreid met meer diversiteit in online oplossingen. Waardoor we nu nog beter de mogelijkheid hebben om animaties te ontwikkelen voor o.a. bumpers, leaders en lower thirds. We staan klaar voor hybride events! Tenslotte hebben wij altijd geloofd in een combinatie van on- en offline, waarbij we het motion deel omarmen. Dit sluit wat ons betreft goed aan bij onze doelstellingen en manier van werken. We zijn een Creative Agency!